Friday, November 18, 2011

Keperluan kehendak Masa dan Manusia



Manusia 1:Hujan turun lebat harinie macam mana nak pergi kerja?ya allah aku berharap kau dapat berhenti kan hujan nie dan permudahhkan perjalanan ku.

Manusia 2:Aku harap sem nie aku dapat pointer tinggi sebab aku dah berusaha.

Manusia 3:Asyik asyik aku jee kena marah kenapa tak dia?

Manusia 4:Kenapa mesti dia bahagia aku tak?kenapa dia?

Manusia 5:Semua orang ada orang tersayang aku takde pun?

Manusia 6:Aku dah gagal sem nie apa nak buat lepas nie?

Manusia 7:Hari hari aku berdoa tapi tak di makbulkan pun?

Manusia 8:Sembahyang jee siang malam tak guna takde usaha.

Manusia 9:Orangg sibuk kejaq dunia lupa akhirat apa cerita?

Manusia 10:Aku percaya setiap apa yang berlaku ada hikmah di belakang nya.

Manusia 11:Aku cintakan dia tapi dia cintakan orang lain?

Manusia 12:Aku dah sembahyang tapi tak dapat pun apa yang aku nak?

Hidup manusiaa Hari hari Penuhh dengan merungutt yang bersyukur dua tiga jee.Tiap tiap hari Pasai Apa jadi camnie Pasai apa Jadi Macam tu Tak pernah bersyukur dengan apa yang ada jalan Cerita sama dengan Jee dengan orang Yang menaip Nie tapi tu Dulu.Sekarang alhamdulilah,berbalik semua kepada cerita kita Kenapa manusia merungut?sebab tak dapat apa yang dia nak sebab tak puas dengan apa yang dia ada that's the point right?Tuhan tak penahh salahh kot sebab tu Nama dia Tuhann dia Tau mana baik mana Buruk Siapa kau siapa aku?Allah lebihh tau apa yang kita perlu dan apa yang kita tak perlu.Manusiaa lebihhkann kehendak selalu daripada Keperluan Cubaa bayangkann Dokk kerja Despatch nak Pakai Audi?tak ka pelik tu?Selalu nak buat benda luar kemampuan diri.Tak salah nak cuba tapi jangan sampai Lupa diri.Manusia selalu menyalahkan takdir bila apa apa terjadi'dah takdir nak buat camne'
'Dah ajal nak buat' camne'padahal mereka tak pernahh berusaha memang kita tidak boleh melawan takdir tetapi,kita boleh berusaha mengubahnyaa sebab kita manusia tu jee mampu kita buat kita takde kuasa.Setakat Kuasa Raja perdana mentari polis askar Kita tetap takkan Boleh Bagi Hujan jatuhh dari atass takkan boleh bagi hujan berhenti?paham tak Ada kuasa lagi besar di atas sana tengah perhati kita.Moral dia Kau ingat dia,dia ingat kau Kau berusaha sekuat yang mampu dia Tahulah nak bagi ke tak kat kau.Bercinta lahh setia mana Dia tau adakah tu jodoh kau sesuai ke tak untuk kau Jangann Pernahh sesekali kau Sesali apa yang terjadi terima dengan Redha Bila kau berusaha jugak tapi kau tak dapat apa yang kau nak sabar lah menghadapi nya.Realiti kini lebih ramai orang bergantung kepada agama tanpa berfikir dan sebelah lagi bergantung kepada dunia tanpa menitik beratkan agama.Islam menyeru kesederhanaan dan keseimbangan didunia dan Ukhrawi

Kepercayaan Tanpa rasional-buta-
Rasional tanpa kepercayaan -kontang-

P/s:Kau memang tak leh hidup kat dunia nie sorang sorang selagi kau tak bergantung pada yang tak Mati.



No comments:

Post a Comment