Tuesday, March 20, 2012

Masa Dan Majid.

Assalamualaikum hee lama tak cerita cerita macam biasa kan?Selalu korang baca entry Mesti rasa bosan eh?sorrylah kalau membosan kan tapi tu semuakan Bekalan kita untuk akhirat,Aku kena jalankan tanggungjawab aku ke atas saudara islam Sebab kena utama kan hak orang lain dulu dalam islam.Owh masa berlalu begitu pantas kan?tanpa kita sedari umur aku lah dah 19 korang bape?mesti macam2 umur ada haha.Dalam kehidupan aku 19 tahun some people stays some people are gone?is my english that bad?haha,back to the story aku dah menulis 19 tahun kisah kehidupan aku dan bila sampai ke umur yang 19 nie baru aku rasa aku berada di landasan yang betul.Dalam cerita kehidupan aku Takde siapa mati watak dia sebab bagi aku,setiap daripada mereka penah bagi senyuman untuk aku Ukir dalam Hidup aku.Mungkin selama ini aku lalai dengan kealpaan dunia Terlalu percaya kat dunia sehingga Lupa kepada dunia yang kekal abadi.Kini masanya untuk berubah ke arah yang Sepatutnya insyaallah.Kadang kita melakukan dosa tanpa kita sedari dan apabila kita sedari kita kenalah memohon Taubat kepada allah supaya allah mengampunkan dosa kita.Bila aku pandang balik apa aku buat masa sekolah menengah dulu ya allah ruginya kehidupan aku?aku dah bazir kan peluang yang diberi oleh allah.Zikir kosong amalan tak jaga Sembahyang tak cukup subhanallah;(
Sekarang nie aku cuba sedaya upaya jaga tu semua.Owh btway Thanks to allah sebab bagi mereka mereka yang hebat di sekeliling aku,Kadang kadang aku terfikir nak jadi macam remaja biasa untuk mengalami rasa zaman percintaan tetapi itu semua hanya Nafsu semata mata,Yea memang kata kitaorang keluar tak buat apa2 pun tapi Syaitan menjadi orang ketiga ditengah2 bila masa jee boleh tergelincir dari landasan.Aku pernah terpikir nak jugak rasa dating,makan sama sama,jalan sama sama tangkap gambar sama sama ingat aku takde perasaan?Apabila aku fikir balik?teringat kat Mak dengan Ayah penat penat kerah tenaga hantar aku belaja Aku plak bercinta?Owh dosa tanggung sendiri?Lupa ke anak merupakan Amanah allah beri kepada manusia Bila anak melakukan dosa Tak kira Ibu bapa kita hidup ke meninggal ke,akan dipersoalkan nanti disana.Allah berfirman: Dan jgn kamu campak diri kamu dalam kebinasan.Ye lahh aku pun tak sempurna lagi kan?kalau nak tunggu semua manusia sempurna baru nak tegur satu sama lain tunggu sampai kiamat pun takde kesudahanya.Manusia nie dia hidup dalam kelalaian kena Cuit2 sikit bagi dia sedar.Agama islam itu terlalu mudah cuba kita sama sama mendalaminya Pesanan untuk diri sendiri sekali.Aku tak hebat mana pun sebab Ilmu allah nie tak pernah habis dan takkan habis habis.Iman aku pun tak cukup kuat lagi bnyk lagi dosa aku buat sama samalah kita cuba perbaikinya.Insyaallah Amin;)

p/s:Minta maaf jika ada yang terasa.

No comments:

Post a Comment