Friday, June 1, 2012

Soalan?



Kawan;Kau update pasal bercinta kau tak ke bercinta?Takkan tak pernah kot?

Aku:Mestilah pernah masa sekolah dulu sebab aku tak belajar cintakan Allah dengan Rasulullah sebab tu aku cari Cinta manusia.

Kawan:Tapi bukankah Cinta itu Fitrah?Setiap manusia Akan bercinta bukan?

Aku:Memang itu tak dinafikan Tapi kau cinta kepada Mahluk sedang kan dia akan mati Kau cinta pada mahluk sedangkan belum tentu dia balas cinta kau tetapi Allah pasti balas cinta kau.

Kawan:Kau bercinta dengan siapa dulu?

Aku:Pertama sekali aku aku cinta pada seorang wanita masa tu aku form 3 muda kan?haha itulah zaman atau masa yang aku kenal mula2 text pastu ajak jumpa pastu bercinta bila tak suka benda tu putus itulah cinta manusia tapi aku tak salah kan siapa sebab itu hanyalah lumrah dunia.

Kawan:Lepas tu kau tak bercinta dah?


Aku:Lepas itu mula lah frust kononya kena tinggal tak percaya kat perempuan tp lepas tu benda sekolah baru tingkatan 5 aku jumpa lge sorang tapi tak bercinta pun suka 2 macam tu kadang2 fikir balik aku pun tergelak dahlah satu kelass haha.

Kawan:Kau niee pelik jee jadi tu kirannya crushlah?haha

Aku:Lebih kuranglah Tapi kan Yang lge sorang tu Aku bg Sejadah kat dia kau tau yg tu, Aku agak Seriuslah tp err entah aku pun tak tau apa jadi dia cakap kita kawan jelah aku pun tak suka paksa so diam jelah haha.ehh lupa lge sorang pun antara calon jugak pernah pge Tgk paranormal activity 3 awak ingat tak hehe?;)


Kawan:Patutlah kau jealous tgk orang bercinta orang bercouple sebab kau tak pernah dapat apa kau nak kan?haha


Aku:Aku tak pernah Jealous aku tak pernah sedih Sebab aku tau kenapa allah bagi aku Jalan nie dia tau kemampuan aku.

Kawan:Jadi kau salah kan takdir?

Aku:Aku tak salahkan takdir sebab aku percaya setiap benda yang berlaku pasti ada kebaikanya
oleh sebab aku tak dapat cinta2 kemanusiaan tulah aku dapat bercinta pada yang tak MATI.


Kawan:Jadi sekarang kau tak bercinta dahlah?kau tkde perasaan dah?


Aku:Ishh mana ada macam adalah semua tu tapi aku diam aku tak bgtau siapa Itu hanya Antara allah dengan aku sahaja.Aku berdoa supaya dia jodoh aku tp kalau allah tentukan lebih baik dari itu aku terima nya :)


Kawan:Sekarang aku paham habis yang tengah bercinta sekarang tu kau nak suruh buat apa?

Aku:CEPAT2 kahwin SEBAB SYAITAN TAK SUKA BENDA HALAL lge lama bercinta macam2 jadi bertambah dosa kesian Ayah kita masuk neraka sebab tak didik anak perempuan mereka betul 2 nauzibillah ;(


Kawan;Habis kau yang tak jumpa lge kekasih kau nie macam mane?


Aku:Aku yakin dia pasti ada luar sana sedang berlegar2 suatu hari nanti pasti aku ketemui jua aku ingin cukupkan ilmu agama didalam diriku supaya aku boleh memimpinya bila aku dah jumpa dia.Kerana setiap lelaki yang baik dijadikan untuk perempuan yang baik.Waktu muda ini waktu untuk kita usaha atas iman kita pastikan iman ini sampai kepada anak cucu cicit seluruh alam kerana iman tak dapat diwarisi.


Kawan:Sekarang aku paham terima kasih


Aku:Jazakalllah ;)





P/s:Yakinlah dengan qada qadar Allah Bila mana keluarnya kita dari rahim sang ibu Tercatat sudah di lu mahfuz Siapa jodoh kita.


No comments:

Post a Comment