Sunday, April 13, 2014

Otak,Hati,Nafsu,Iman dan Akal.



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera Salam Satu Malaysia err ini bukan ucapan Politik
Ini Ucapan dari penulisan yang duduk di dalam sebuah rumah di dalam sebuah bilik di atas kerusi kayu sambil menikmati secawan Kopi yang berjenama Bru Coffee di buat oleh Seorang Ibu dengan penuh kasih sayang khas untuk anaknya yang tercinta :D



Lama tidak menulis ! rindu menulis kerana itu lah cita cita yang terpendam ada di dalam diri.
Maaflah wahai blog dan pembaca bukan tidak mahu menulis,cuma masa terlalu cemburu terhadap diriku sehingga tidak membenarkan aku menulis sedikit pun.Kehidupan daripada seorang kanak kanak lepas itu ke budak budak dan lepas itu lagi ke remaja dan kini dewasa mungkin?Masa semakin tidak memberi ruang ia cemburu kepadaku atau mengajar ku sesuatu hanya Tuhan sahaja yg tau. 


Kenapa tajuk Otak,Hati,Nafsu,Iman dan Akal?kerana aku tgh melalui keadaan itu.
Otak mengata ini salah,tapi Hati tidak mampu lawan kata nafsu ia mengata ini betul.
Akal masuk campur dengan ilmu yg ada ini berdosa jika di lakukan dan iman di hati mula bertindak sedikit dan memberi ketakutan hati untuk melakukannya.Tapi kadang kalah kadang menang adakah ini normal atau ianya bisikan Makhluk buangan ? Ini dosa tapi masih melakukan?kau tak tau bagaimana perasaan itu susahnya nak gambarkan.

You know is to hard to describe,like people say you are not fit in my shoe is it correct?Semakin kau cuba dekatkan diri kepada tuhan semakin kau di uji. Untuk aku ujian itu tarbiyah menjadikan kau lebih dewasa setiap kali kau berjaya dalam satu ujian. Even the Prophet s.a.w go through hard times sedangkan dia kekasih Allah bukan? Dia di uji dengan pelbagai ujian tetapi kunci kejayaannya terletak di dalam  Solat dan Sabar. Aku punyai satu kunci iaitu sabar tapi kunci satu lagi masih belum boleh di pegang dgn kukuh,walaupun sudah ada di tangan.


Ia punya segala kemungkaran bermula daripada solat,kerana kurang khusyuknya,melewatkannya
ia semua ada lah punca rosaknya solat.Sedangkan Solat itu mengelakkan diri daripada melakukan fasyak dan mungkar. Itu sahaja punca bagi diri ku melakukan kesalahan.Ujian Tuhan begitu hebat tetapi Hadiah yg di sediakan lebih hebat daripada itu.



Aku kena kukuh berdiri tiada guna punca Ilmu jika tiada amal
Tiada guna punca Ilmu jika masih tidak tahu membezakan amar makruf nahi Mungkar.
Every sins that we make you have to feel the regret and then don't repeat it again.

"Sins generate more sins, and one leads to another, until they overpower a man and he finds it difficult to repent from that."
 ;/



good night sweetdreams
To you :)





No comments:

Post a Comment