Monday, March 12, 2012

Berjuang Di jalanNya;)



Syukur alhamdulilah Tercapai Hajat seterusnya untuk 2012;)
dapat ikut Tabligh walaupun untuk satu hari setengah Tapi saya dah bagi nama Untuk ikut 40 hari tapi bila saya tak tau Cuma saya dah berazam.Subhanallah seronoknya tidur sana walau pun untuk satu malam rasa macam banyak gila ilmu saya dapat.Masjid sri petaling nie merupakan pusat seluruh tabligh dari serata dunia singgah sebelum mereka sambung perjalanan mereka.Ramai juga remaja sebaya saya telah mengikuti mereka.Setiap kali selepas sembahyang mereka akan adakan kuliyah dengan pelbagai cerita.Kalau anda diluar sana dengar nescayanya anda semua akan tinggalkan dunia ini dan ikut mereka.Tetapi di dalam islam duniawi pun perlu ukhrawi pun perlu,orang zaman sekarang ramai salah anggap tentang tabligh,sebab bila dah masuk tabligh mereka beranggap bahawa perlu tinggalkan keluarga dan mengabaikan tanggungjawab tetapi persepsi itu salah Mereka ada pemikiran mereka tersendiri bagaimana hendak membawa diri dan keluarga.Tempat tidur kitaorang sangat sejuk tak pernah dalam hdup rasa sejuk camtu bawak selimut satu alas beg jadi bantal mereka semua tdo hanya untuk sebentar pastu dorang bangun baca quran,Sunat tahajud subhanallah Apalah dunia yang tidak bernilai nie jika dibandingkan dengan dunia kita disana kekal abadi,Yang akan dipertimbangkan segala amalanya Dosa pahalanya,Neraka atau syurga yang akan menjadi rumahnya yang abadi.Sangat bersyukur mempunyai Kawan Seperti Muhammad Khairul adnan kerana ajak kitaorang ikut dia Dan Ismail Peneman terbaik saya.

Firman Allah Taala,
"Serulah ke jalan Tuhanmu dengan hikmah dan pengajaran yang baik, dan berdebatlah dengan mereka dengan cara yang baik... "
“Orang yang paling tinggi kedudukannya di sisi Allah pada hari kiamat ialah orang yang paling banyak berkeliling di muka bumi dengan menasihati orang lain” (H.R. At Thahawi)

p/s:Keluar 4 bulan atau 40 hari minta minta lahh allah izinkan Amin ;)



No comments:

Post a Comment