Monday, April 8, 2013

Malu.



Assalamualaikum kepada blog yang dicintai untuk pertama kalinya aku menulis kat rumah sewa nampak kan betapa stressnya aku.So weekend haritu aku pergi melaka,nak pergi jalan kan?mesti lah kena laha ada duit so mintalah mak 200 untuk pergi berjalan 3 hari 2 malam mula 2 minta tu kena bebel biasalah aku diam jee,tapi mak bagi jugak duit so berjalan sana sini tak lari pun bajet cukup2 semua.Sekali bangun ahad tu tgk kereta kena langgar and i was like what?Habis aku sepanjang perjalanan aku fikiran macamana nak minta mak duit?bayar balik seperti dijangka hantar balik kereta tu sorang kena bayar 400 aku macam nak menangis,mana nak letak muka minta mak duit lagi aku menangis sebab aku rasa aku banyak menyusahkan mak dgn ayahh.Tadi aku call mak minta duit mak cakap kau nie orang hantar pergi belaja tp cari penyakit.Aku diam aku tau memang salah aku,entah apa dosa aku buat kan?Malu kepada diri aku bukanlah dari keluar senang mak bagi tiap2 minggu duit belanja 150 kadang2 bagi lebih aku tak pandai nak jimat :(
patutnya aku makin besar makin bijak tidak menyusahkan siapa2 di sekeliling aku ini tak makin besar makin menyusahkan orang sedihnya hati,hati kecil aku berbisik ini semua kerana amal kau yg kurang kadang2 kau dekat tuhan,kadang2 kau jauh dgn dia kau tak rapat dgn dia selalu.Maafkan aku Ya Tuhanku Ya Rabb kau lah yg satu kau yg mengerti ke atas semua yg terjadi di langit dan dibumi aku hanya manusia yang hina di sisi Mu,aku minta maaf kepada Mu kepada Ibu Bapaku tidak terbalas jasaku kepadaMU dan kepada kedua ibu dan bapaku walaupun ku sujud di atas seluruh dunia ini.


P/s:Dan Minta Maaf juga kepada yang saya buat menunggu sehingga 4 pagi maafkan saya.

No comments:

Post a Comment