Saturday, April 28, 2012

Allahkhuakbar ;)



Zaenab: Kau pasti sedih dan menderita sekali di buang dari kampung ini, bagaimana caranya kau bisa melewati ini semua, Mid?

Hamid: Untuk melewati badai kita harus terus berjalan, Nab, bukan berhenti. Dan untuk terus berjalan hanya ada dua hal yang harus terus kita bawa, keyakinan dan cinta.


"Hamid, bila impian besar mu tercapai untuk menunaikan Haji, aku ingin mengirimkan doa buat aku. Doakan agar aku dapat bersama dengan lelaki yang aku cintai dan yang mencintai ku" - Zainab


Bila aku tengok cerita nie dalam fikiran aku satu benda je bermain ada lagi ke cinta macam nie?cerita nie terlampau hebat buat aku haha sebab aku memang suka cerita macam nie Tak sangka Dr Hamka ada tulis cerita macam nie aku ada baca novel dia pasal tenggelamnya kapal Van Der Wicjk cerita nie best, sama macam titanic lebih kurang tapii err tak sama kot haha.Cerita yang baru nie terbaik sebab Menunjukkan mereka tidak bersama di dunia ini tetapi mereka bersama didunia yang Abadi Ya allah hebatnya Islam.Kenapa anak muda zaman sekarang tak pernah nak paham nie?dalam cerita nie Hamid mati Zainab pun mati Hamid mati kat Mekah Zainab mati dekat Indonesia.Mereka masing masing YAKIN kepada allah akan satu kan mereka walaupun tidak didunia tetapi Di Jannah.Tapi anak muda sekarang jadikan Dunia nie Syurga mereka dan mereka tidak tahu apa yang menanti mereka didunia yang tiada penghujungnya.Saya merayu kepada kaum wanita Jagalah aurat Jagalah maruah diri Janganlah biar lelaki yang bukan mahram menyentuh anda.Berusaha lah mencari jalan allah Yakinlah Bahawa islam itu adalah Benar!Jangan nama jee ada binti ic tulis islam tapi perangai? nauzubillah min zalik.Cerita ada letak kat Abo astro kan Free seminggu so siapa free tgk lah cerita nie banyak faedahnya.

p/s:Ya allah Jika engkau telah tetapkan jodohku tetapkan lah bersama wanita yang Mencintai Mu lebih dari mencintai ku Mengasihi rasul lebih dari mengasihi ku amin.




No comments:

Post a Comment