Saturday, January 21, 2012

Jiwa Kami Kosong?


'Hang pa sambung Gaduh Masalah selesai sendiri'
'aku tak tau camne nak expect lelaki kawal nafsu nangis pun tak terkawai'
"memang kami takpernah nak amik tau pasal politik sebab otak kami dah penuh dengan bullshit politik macam hangpa."

Politik: Satu Satu masalah tu takkan selesai kalau dua dua pihak asyk salah kan satu sama lain
Cuba satu Pihak tu mengalah dan Beri ruang kepada satu Pihak tu plak.Pendapat saya.

Nafsu;Nafsu?Bukan salah lelaki bukan salah Perempuan kalau kita tau batas Pergaulan Semua nya terletak kepada individu tersebut jika kita tau balasan nya Jika kita tau Dunia ini hanya lah persinggahan,Jika kita tau kita ada Dosa dan pahala Jika kita tau Hidup Ini sementara
Jika kita tau Kita nie orang Islam ada batasnya.Lupakah kita bagaimana nafsu itu tercipta?

Allah pun berfirman, “Wahai nafsu, menghadaplah kamu.” Nafsu tidak menjawab sepatah kata pun malah mendiamkan diri. Kemudian Allah berfirman lagi, “Siapakah engkau, siapakah aku?” Lalu nafsu berkata, “aku adalah aku, engkau adalah engkau.” Setelah itu Allah menghukum nafsu selama ratusan tahun di neraka yang sangat panas!

Kemudian Allah mengeluarkannya dan berfirman, “Siapakah engkau dan siapakah aku?” Lalu nafsu berkata, “aku adalah aku, engkau adalah engkau.” Setelah itu Allah menghukum nafsu selama ratusan tahun di neraka yang sangat dingin!

Kemudian Allah mengeluarkannya dan berfirman lagi,”wahai nafsu siapa kamu?” Lalu nafsu menjawab “aku adalah aku, engkau adalah engkau.” Lalu Allah berfirman,”Masih begitu juga engkau nafsu?” Lalu Allah masukan lagi nafsu ke neraka selama ratusan tahun dan dilaparkan! Setelah itu Allah berfirman kepada nafsu,”Wahai nafsu siapa kamu?” Lalu nafsu menjawab aku adalah hamba-Mu dan Engkau adalah tuhanku.

p/s:Jadi terletak di tangan kita semua nya buat lah pilihan yang terbaik.

No comments:

Post a Comment