Thursday, January 5, 2012

Kasih seorang Suami?

Petang tadi buat air teh untuk mak ,luangkan masa dengan mak sebab lama tak cerita2 dengan mak pastu aku cerita lah pasal Err haha takde sape.Tiba tiba mak buka topik niee:

Mak:You know that your grandfather was very rajin when he was young he loves to go surau.

Aku:Yeke makk tapi bila Nana dah sakit kesian kan dia mak nak jalan pun tak larat

Mak:But he was very strong when he was young,dia rajin kerja tidak macamane dia nak besarkan 7 orang anak2 dia?.

Aku:Yeah he is very strong makk.

Mak:Mak teringat satu cerita dulu Nana penah cerita kat mak masa dia jadi urus urus jenazah nie.

Aku:Pasal apa mak?

Mak:Pasal seorang isteri nie dia tak dapat nak hembus kan nafas terakhir dia susah sngat nak lepaskan nyawa dia.

Aku:Kenapa plak makk?

Mak:Orang kampung kata dia masa hidup tak pernah dengar cakap suami dia selalu lawan cakap suami dia tak pernah ikut cakap suami dia.Pastu dia curang dengan suami dia.

Aku:aik dah macam dalam cerita drama jee makk?Betul ke benda macam tu jadi dalam realiti mak?

Mak:Sape cakap takde?masa dulu lah sekarang tak tau lahh.Lepas tu kan Imam 2 kat situ suruh pergi cari suami dia sebab suami dia dah pisah dengan dia tapi tak cerai.

Aku:Lepas tu apa jadi mak?

Mak:Dorang Jumpa Suami dia dorang suruh balik cakap isteri dia tengah Nazak.Suami dia lari selaju yang boleh kata orang kampung Nana(datuk) pun nampak macamane sebak suami dia.Walau macam2 isteri dia buat dia tetap cinta kan isteri dia.

Aku:Macam drama jee mak biar betul nie ke mak main 2 nie?

Mak:Ishh budak nie aku lempang jugak kejap lagii.
Aku:Err yelah mak sambung lah cite.

Mak:Dia smpai jee kat rumah dia tgk isteri dia tengah menarik hembusan 2 nafas terakhir dia terus pegang tangan isteri dia cakap Abang Maafkan awak awak pergilah Abang tak sanggup tgk awak macamnie Abang redha.Lepas jee dia cakap perkataan abang maafkan semua kesilapan awak.Isteri dia pun hembuskan nafas dia dan meninggal dunia.

Aku:Ishh macam tak percaya lahh makk.

Mak:Memang benda macamnie Wujud.Sebab tu bila kita dah jadi Isteri kita kena taat kat suami kita patuh cakap dia selagi tak berlanggar dengan ajaran Agama.

Aku:Majid bukannya nak jadi isteri pun Mak?=='

Mak:Sebab kau akan Jadi Suami kau kena bimbing isteri kau,Kau kena faham wanita sangat beremosi kau kena banyak bersabar bagi dia cakap Habis semua dulu baru kau cakap faham?

Aku:yea yea majid Faham makk.!haha mak nie macam dah dapat menantu jee kan?

Mak:Mak rasa macam dah ada calon tengok kau sekejap happy sekejap tak?

Aku:hahaha Mak nie memandai jee.

Mak:Dah dah g basuh cawan nie Semua,nanti kau dah ada calon bgtau mak tau.

Aku:memang dah ada mak=)

Mak:Apa?tak dengar ulang lagi sekali?

Aku:hehe takde apa makk.

Mak:tau takut dah dah pge cepat.

p/s:Bukan senang nak jadi suami atau isteri yang solehah banyak benda kena belajar=)'
paling penting syurga bawah tapak kaki suami jangan lupa yeaa.


No comments:

Post a Comment